Cum sa faci un plan de marketing

Care este marele secret pentru a incepe o afacere de succes?

Sa starnesti entuziasmul angajatilor 🤑 Nu chiar, raspunsul este, intr-un cuvant: marketingul 📈

Indiferent cat de bun este un produs sau serviciu, daca nu exista cerere pentru el sau nu stiti cum sa-l introduceti pe piata, nu va veti atinge obiectivele. De aceea, un plan scris de marketing este important pentru toate afacerile. Este o munca de cercetare pentru a scrie un plan de marketing, in care trebuie sa va concentrati asupra modalitatilor prin care veti gasi clienti si sa ii castigati. Scopul fundamental absolut este sa faceti bani pe seama unor clienti multumiti 🆗🆒

Sunt si afaceri care intra foarte usor pe piata atunci cand nu exista o mare concurenta dar sunt multi consumatori. Dar nu toate sunt atat de norocoase. Sunt firme care isi cheltuie banii pentru nevoi curente si echipamente, apoi isi dau seama ca nu au niciun ban pentru a face publicitate. Planul de marketing este fundatia unei afaceri si cu toate acestea, multi trateaza marketingul ca pe o gandire ulterioara. In zilele noastre, aparatele reusite sunt inventate in laboratoare, produsele reusite sunt inventate de compartimentul de marketing ✍🏻

Ce este un plan de marketing?

Un plan de marketing este un document scris care explica modul in care ii veti face pe oameni sa cumpere ceea ce vindeti. Sunt de luat in calcul trei segmente importante:

  1. Clientii / piata – cu cat sunteti mai specific cu atat mai bine va veti concentra eforturile de marketing. Veti fi uimiti cate companii nu isi asculta clientii 🗣👤
  2. Concurenta – cand stiti cat mai multe despre competitie veti sti mai bine sa va pozitionati si sa va promovati. Concurenta este buna, va determina sa va imbunatatiti tot timpul 💪🏻
  3. Strategia de marketing – marketingul este tot ceea ce faceti pentru a va promova produsul / serviciul in incercarea de a obtine o cota profitabila 🍕 din intreaga piata. Cum se implineste acest lucru este strategia dvs. de marketing 🏹

Doriti sa vorbim mai pe larg de fiecare segment? Deci, sa fim mai atenti la ce vorbim si cum vorbim 🎬

  1. Identificarea pietei / clientilor

Inteligenta consta in identificarea oportunitatilor. Cand incepeti planul de marketing luati in considerare problemele si nevoile produsului / serviciului dvs. Problemele pe care le rezolva, nevoile pe care le completeaza. Un geam, de exemplu, este o simpla bariera, dar problemele pe care le rezolva includ intimitatea, securitatea, zgomotul redus, blocarea prafului sau frigului. Acum vedeti in piata. Cati oameni cumpara ceea ce vindeti in fiecare an si cat de mult cheltuiesc pentru aceasta achizitie? Nu o sa ghiciti. Eu am ghicit tarziu ca printesa lactatelor este o vaca. De aceea este important sa folositi ca instrumente:

  • Cautarile online va pot oferi statistici privind dimensiunea pietei 💻
  • Oficiile pentru statistici ofera date demografice locale 🗒
  • Sunt agentii care ofera ajutor pentru intreprinderile mici si mijlocii💡

Urmatorul pas este sa descrieti clientii cei mai probabili. “Toata lumea” nu este o piata. Si nici “toate casele” sau “toti proprietarii de case”. Aceste categorii sunt prea largi. Cautati nise pe pietele mari. Cum ar fi tinerii care isi cumpara locuinte, de exemplu. Pentru ca oamenii nu cumpara de fapt ceea ce faceti, cumpara motivul pentru care faceti ceea ce faceti ⚠

Cautati caracteristici comune impartasite de clienti. In functie de ceea ce vindeti, acestea pot include: varsta, sex, locatie, sursa de venit, numar de copii, hobby-uri, ocupatie.

Pentru B2B sunt alte caracteristici: segmentul de industrie, vanzari anuale, numar de angajati, dimensiunea si frecventa comenzilor lor, cum imbunatateste produsul dvs. afacerea lor.

Ar trebui sa va ganditi, de asemenea, daca exista companii mai mari care ar putea distribui produsul dvs. pe scara mai larga sau pe piete “inaccesibile”, cum ar fi, in exemplul nostru, domeniul imobiliarelor ca subcontractant 📌

Este foarte important sa discutati cu clientii existenti sau potentiali. Contactati-i intr-un mod social sau la evenimente. Cereti acestora feedback, oferiti cadouri, atentii sau mostre in acest schimb 🎁

Dupa ce ati finalizat cercetarea, rezumati caracteristicile clientilor dvs. ideali. Clientii ideali nu sunt cei care deschid ochii dupa ce au cumparat produsul 😑 Ci vor fi persoanele cu cea mai mare nevoie pentru ceea ce vindeti si, in mod ideal, pentru a cumpara in cantitate sau in mod repetat. Acestia vor fi oamenii pe care ii concentrati si pentru care veti face 👉promovare👈

  1. Competitia

Pentru a castiga clientii, va trebui sa distingeti afacerea dvs. de concurenti. Gasiti cine sunt acei concurenti, pe cine vizeaza, cum se pretuiesc ei insisi si cum isi fac cunoscut brandul fata de clienti ☑

  • Cautati pe internet termenii asociati cu afacerea dvs., cum ar fi “constructii noi in zona Berceni”, “complex residential in lucru”, “termopane pret”
  • Analizati site-urile web ale concurentilor, sloganuri, anunturi si imagini pentru a determina ce clienti vizeaza
  • Folositi Facebook, Pinterest, Twitter si alte medii sociale, notand ce le place sau nu oamenilor, despre produselor care va intereseaza. Acest lucru va poate ajuta sa determinati ce va face unic.

Toata aceasta cercetare o rezumati in sectiunea “competitie”, notand numele si locatia competitorilor precum si avantajele competitive 🛍

  1. Cum dezvoltati strategia de marketing

In primul rand, ganditi-va la obiectivele strategice ale afacerii dvs. Acestea trebuie sa corespunda obiectivelor din strategia de marketing. Prioritizati fiecare obiectiv, astfel incat sa puteti aloca buget 💸 fiecaruia. Sumele alocate pot varia in functie de situatia in care doriti sa pastrati clienti, sa aduceti clienti noi sau sa accelerati cu adevarat cresterea. Stabiliti apoi cele mai bune modalitati de abordare a potentialilor clienti ⏳

Retelele, mostrele, publicarea de fluturasi publicitari, carti de vizita, e-mail marketing, site-ul dvs. web, postarea pe retele sociale, promovarea prin articole promotionale, discursuri la diferite intalniri, toate sunt tactici de marketing comune. Dar pentru a fi eficient, trebuie sa fiti mai specific cu intrebari precum:

  • Ce retele au la dispozitie clientii ideali❓
  • Unde auziti despre companii ca ale dvs⁉
  • De cate ori si cat timp trebuie sa comunicati un mesaj pentru a castiga un client❓
  • Ce tactici sa folositi pentru a va face cunoscut numele in fata celor mai multi clienti, in mod repetat, in modul cel mai eficient din punct de vedere al costurilor❓(ex materialele promotionale)

Cheia spre succes 🔑

Daca aveti nevoie de motivatie, folositi acest articol ca ghid in planificarea marketingului. Odata ce aveti toate aceste informatii pe hartie, creati-va bugetul si treceti la treaba. Alegeti persoane pentru a realiza diferitele initiative de marketing si stabiliti cronologia. Nu incercati sa faceti totul imediat. Alegeti strategiile de varf si implementati-le. Asigurati-va ca tacticile pe care le alegeti duc la comunicari repetitive cu cele mai probabile perspective de vanzari 🌐

Un plan de marketing este un instrument puternic, doar trebuie sa evaluati periodic rezultatele si sa faceti schimbari rapide daca ceva nu functioneaza. Nu continuati sa platiti pentru nicio tehnica de marketing daca nu pare sa va ajute sa va mariti afacerea 🔱

Prin mentinerea celor trei idei ca baza a unui plan de marketing, ajustati dupa cum este necesar bugetele si veti fi bine pregatiti pentru a va pozitiona afacerea pe cel mai eficient drum de success posibil. Cel mai corect drum spre succes este sa nu renuntati niciodata. Nici noi nu renuntam pentru ca DeMedia va ofera tot sprijinul in a va crea identitatea profesionala cu produse promotionale de calitate la preturi accesibile. Sa prosperati liberi! ✌

Comentarii

Facebook Comments